Wednesday, April 30, 2008

Kalami Sa Inun-unan (Ang Sarap Ng Paksiw)

(This Post Can Only Be Understood By Cebuanos and most Visayans)

Daghan kaayong mga panahon nga magsige na lang mi kaon ug karneng baboy, mao nga mailhan kaayo sa among lawas nga tambok. Niwang ra man unta mi sa una apan karon pwerte na mang dagkoa. Makapaminghoy usahay kay bisan ug pagsaka sa hagdan, maghangos na intawon.

Ingon akong amigo nga maayo sad nga mokaon na lang ta ug isda para dili manambok. Ug tinoud gyud, nagsige na lang pud mi ug palit ug isda. Barongoy lang nga gagmay kay barato ra. Tag singkwenta ra ang kilo didto sa may eskina.

Apan usahay maglalis mi sa akong asawa unsaon pagluto sa isda. Usahay pinirito, inun-unan, eskabetse, steamed ug uban pa. Pero ang amo gyung kalalisan kay unsaon pag un-on sa isda. Simple lang gyud ang akong istilo. Suka, tubig, asin ug ahos. Binisaya lagi kaayo unya parat sad ug gamay. Pero ang akong asawa kay duganga pa gyud niya ug asukar. Naa ba go’y inun-unan nga inasukaran? Matod niya, mao sad na iya style. Busa para wala’y gubot, si nanay na lang amo paluto-on. Nagkahiusa mi pag-uyon nga lami mo un-on si nanay.

Inun-unan ko kagabii, inun-unan sad ako pamahaw. Ug basin unya, inun-unan na pud. Tungod sa kalami, di gihapon mi ani mangniwang kay hurot man gyud kanunay ang bahaw.

13 comments:

Anonymous said...

Wa gyud ku nahibtan tanan pero murag lami kaayo kanang mga pagkaun imong ginasulti. :-)

Javi said...

hahaha. matay part, magkagubot jud ta anang inun-unan. diri sa balay pwedi na nila buhaton tanan. usa lang jud ang akong ginadili nga buhaton. ang magluto ug inun-unan. nyahahaha. magwild jud ko ug makasimhot ko ana nga sud-an.

Anonymous said...

sa tinuod lang bai, bisan lami jud tan-awon ang inun-unan nga bag-ong luto, mora pud kog gi-torture ug pakan-on kog inunon. ambot lang ngano, bahala'g pugson kog kaon ug sardinas tibuok semana pero ayaw lang inuonon. bulad hinuon. kanang gagmay pas tawagon natong lansang, kanang pino nga bolinaw, ah kana bisan tibuok tuig pag kinaon, sukol jud ko!

:D

Francesca said...

HAHA, binasa ko to ng hinay hinay para maget ko, ang tawa ko!

ayaw mo na nag baboy kasi tumataba ka na, pero sa paksiw ni madame, with sugar, dami mo kain, ubos pati bahaw! haha.

It shows, alam ko mag cebuano, dong, yehey!

Lazarus said...

major tom, haha, lami gyud kaayo.

javi, pero mas lami ang inun-unan kaysa ulo sa kanding.

bambit, bisan ang knorr naghimo gyud ug wow paksiw tungod lang aning inun-unan nga kinaham sa kadaghanan.

madame francesca, you partially got it. haha.

escape said...

astig! ganyan talaga pag masarap. dadami pa rin ang kain. hehehe...

gladita said...

Ang paksiw sa Ilonggo is 'pinamalhan' pag dry gid pero pag medyo may gamay nga sabaw, 'inun-unan' . In addition to suka, usually may young guava leaves and atsuete. Sometimes may batwan, or iba for added asim. Gingutom ko!

Purpled Sky said...

haha! funny funny post! this is also the all time favorite in our house. If you want fool-proof inunonan recipe, let me know, i happen to treasure one :-)

Forever59er said...

You're wife's not supposed to read this? You don't like the way she cooks the recipe in question -- making i sweet? hahaha I hope I don't trigger an LQ here. Anyway inun-unan intrigues me. Can we have tagalog subtitles for the recipe alone? ty ty

Ai Dihayco said...

i been craving for inun unan these past days...so sad, we are livign far from the sea and fishes in our area kay perteng mahala mura kamahal sa bugas sa Pinas. Hay! gimingaw nako.

Miki said...

parisan pa gyud ug singangag nga daghang bawang.... kalami!

nash said...

purpled sky, ga-e ko sa imo recipe be sa inun unan... ako pud nang paburito... akong ganahan, ulo un unon... pero dugay nako wala ka kaon kay wala nay nagaluto nako... I'd love to try your recipe... ty

Anonymous said...

hmm... inun-unan garbo sa yutang gimingawan, kalami nga sud-anun bisan aku mag-inusara, ug sakong pagtilaw, mibalik ang paghandum ko nilang nanay ug tatay ug manga igsoon nga dugay nang mipahuway nga dayun sa kalinaw...